ACTIE: 
26 mei 2022
: Gratis verzending en 10% korting met code: SLAAP10

Beter slapen doe je zo!

18 mei 2021

Slecht slapen, we hebben het allemaal wel eens gehad. Meestal is dit maar voor een of maximaal twee dagen. Daarna hebben we nergens meer last van en kunnen we weer goed slapen. Als dit langer aanhoudt, kan het zijn dat er iets aan de hand is.  Misschien sport je wel te weinig of eet je ongezond!  In deze blog gaan we verder in op het beter slapen en geven we je enkele tips.

Meer bewegen zorgt voor een betere slaap

De afgelopen maanden was het moeilijk om genoeg beweging te krijgen. Gelukkig lijkt er een eind aan al dit te komen met de aangekondigde versoepelingen. De kwaliteit van je slaap kan hiermee ook verbeteren als ook door gebruik te maken van een slaapmasker. Genoeg bewegen kan namelijk een positieve invloed hebben op je slaap en ervoor zorgen dat je beter slaapt. Het maakt niet uit wat voor sport je doet, als je maar blijft bewegen!

Kijk naar je voeding!

Je voeding heeft net zoals sporten invloed op je slaap. Gezond eten zal er daardoor al snel voor zorgen dat je beter kan slapen en minder vaak wakker wordt.  Groentes en fruit zijn hier vooral belangrijk. Deze zorgen namelijk voor een hoop vitamines die je nodig hebt. Een tekort hieraan kan leiden tot slechter slapen, slechtere weerstand of zelf mentale problemen. Als je slecht slaapt is het daarom een aanrader om het vettige eten een tijdje te laten staan, en in plaats daarvan meer groentes en fruit eten.

Ga ontspannen naar bed

Heb je veel stress door je werk- of privésituatie? Probeer dit dan niet mee te nemen naar bed. Kies in plaats daarvan om dit van je af te zetten voordat je een welverdiende nachtrust pakt. Dit kun je doen door vlak voor het slapen gaan een boek te lezen of even te mediteren. Beide zullen ervoor zorgen dat je minder stress of spanning hebt en dus beter kan slapen. Je telefoon kun je beter uit je bed laten. Het bekijken van je apps of het kijken van een YouTube video heeft namelijk een negatief effect op je slaap. Hierdoor zal je nog langer wakker liggen en dus nog slechter slapen.

Gebruik geen alcohol

Het is leuk om eens in de tijd een glaasje alcohol te nuttigen. Als je dit met mate doet is er ook niks aan de hand. Heb je echter last van een slechte nachtrust? Dan kun je dit beter laten staan en een tijdje niets meer drinken. Alcohol zorgt er namelijk voor dat je slaap kwaliteit nog meer vermindert wordt. Hierdoor zal je dus vaker tussendoor wakker worden en slechter slapen. Dit heeft niet alleen effect op je slaap, maar ook op je algehele gemoedstoestand. Let hier dus goed op!

Gebruik een verzwaringsdeken voor een betere nachtrust

Misschien hebben bovenstaande tips weinig tot geen effect en dat is natuurlijk vervelend. Wees niet bang er zijn meer manieren om een goede nachtrust te krijgen. Een verzwaringsdeken aanschaffen is een van deze manieren. Deze dekens hebben een bewezen positief effect op de slaap. Het gewicht van deze deken zorgt voor een diepe druk en een zeer ontspannend effect. Dit heeft als gevolg dat de gebruiker sneller en rustiger in slaap kan vallen. Daarnaast, kan een slaapmasker ook wonderen verrichten. Op deze site zijn deze volop verkrijgbaar in allerlei varianten en kleuren. Neem eens een kijkje misschien zit er wel het perfecte slaapmasker voor jou bij!

Meer berichten