ACTIE: 
4 juli 2022
: Gratis verzending en 10% korting met code: SLAAP10

Slaapproblemen door stress?

24 juni 2022

Stress is een reactie op de ongunstige en uitdagende ervaringen in ons dagelijks leven. Te veel stress kan ons gespannen en angstig maken, beïnvloedt ons emotioneel, verandert ons gedrag, onze gezondheid en kan slaapproblemen veroorzaken. De juiste hoeveelheid stress kan ons echter helpen ons best te doen en alert te blijven.

Emotionele symptomen van stress

Als je gespannen bent dan ervaar je mogelijk een of enkele van onderstaande symptomen:

  • Overweldigd/overbelast
  • Je gedachten niet kunnen uitschakelen
  • Ongeduldig, opgewonden, boos of prikkelbaar
  • Bang nerveus of angstig
  • Depressief
  • Niet kunnen genieten
  • Geen gevoel voor humor
  • Geen interesse in het leven
  • Bestaande psychische problemen verergeren

Lichamelijke symptomen van stress

De hormonen die ons lichaam produceert om te reageren op stressvolle situaties kunnen veel lichamelijke effecten hebben.

Deze effecten kunnen zijn:

  • Paniekaanvallen
  • Moeite met ademhalen
  • Hyperventilatie
  • Slaapproblemen
  • Vermoeidheid
  • Pijnlijke ogen/wazige blik
  • Hoofdpijn
  • Spierpijn
  • Hoge bloeddruk en pijn op de borst
  • Brandend maagzuur
  • Diarree of constipatie
  • Ziek, flauwvallen, duizelig
  • Uitslag of jeuk
  • Verandering in de menstruatiecyclus
realistische dildo's

Tips voor het omgaan met stress voor een betere slaap

Deze tips kunnen je helpen stress te verminderen en hopelijk een betere nachtrust te krijgen.

Waar komt de stress vandaan?

Het is allereerst belangrijk om erachter te komen wat de oorzaak van je stress is. Zoek eventuele steun bij de mensen om je heen als je zelf niet ziet waar het probleem ligt.

Bevrediging verlaagt stress

Het is een feit dat bevrediging stress verlaagt. Als je vanwege de stress al een tijdje niet hebt nagedacht over die manier van ontspannen, is het tijd om een nieuw speeltje te halen. Dit kunnen realistische dildo’s zijn, of iets anders.

Train je gedachten

Wat we denken, hoe we denken, wat we onszelf vertellen en wat we verwachten, bepalen vaak hoe we ons voelen en hoe goed we omgaan met stress. Door te leren om je denkpatronen die stress veroorzaken te veranderen, kun je een lange termijn oplossing vinden voor je probleem.

Leer om te ontspannen

Je kunt verschillende dingen doen om een ontspanningsmomentje te nemen, goede voorbeelden hiervan zijn yoga en meditatie. Door deel te nemen aan een yoga of meditatie les leer jij jouw ontspanningsmomentje te nemen.

Begin met sporten

Sporten werkt ook zeer stress verlagend en daarnaast heeft het ook nog vele voordelen voor onze gezondheid. Het kan er voor zorgen dat je energieniveau gedurende de dag hoger ligt, je gelukkiger bent en minder stress ervaart.

Meer berichten