ACTIE: 
1 oktober 2023
: Gratis verzending en 10% korting met code: SLAAP10

Tips voor beter slapen tijdens lange reizen

5 april 2023

Reizen is geweldig, maar het kan ook vermoeiend zijn. vooral als het om lange afstanden gaat. Het kan moeilijk zijn om comfortabel te slapen tijdens het reizen, vooral wanneer je probeert te slapen in een lawaaierige omgeving zoals een vliegtuig of trein. Gelukkig zijn er manieren om de kwaliteit van je slaap tijdens het reizen te verbeteren. In deze blog delen we enkele handige tips om beter te slapen tijdens lange reizen.

Creëer een slaapvriendelijke omgeving

Het creëren van een goede slaapomgeving tijdens het reizen kan een groot verschil maken voor je slaapkwaliteit. Zoek een comfortabele houding. Dit kan betekenen dat je een extra kussen meeneemt ter ondersteuning van de nek of dat je een zacht nekkussen gebruikt. Het is ook belangrijk om te proberen in een donkere omgeving te slapen. Ontspannende geuren helpen je te ontspannen en beter te slapen. Dit kan bijvoorbeeld met etherische oliën of geurende producten zoals poppers Amsterdam.

Kies de juiste zitplaats

Een zitplaats is belangrijk voor een goede nachtrust tijdens lange reizen. Als je de keuze hebt uit stoelen, kies dan een zitplaats bij het raam. Helaas heb je dit niet altijd in de hand. Als je bij het raam zit, zul je zeker profiteren. Hierdoor creëer je een comfortabele slaaphouding door tegen het raam aan te leunen. Als je bij het raam zit, word je ook niet gestoord door andere passagiers die opstaan, naar het toilet gaan of door het gangpad lopen. Hierdoor kun je ongestoord blijven terwijl je slaapt. 

Vermijd cafeïne en alcohol

In plaats van het drinken van cafeïnehoudende dranken of alcohol, kan je kiezen voor hydraterende dranken zoals water, sappen en kruidenthee om gehydrateerd te blijven tijdens de vlucht. Zo kan je uitgerust en energiek aankomen op je bestemming. Het is belangrijk om te onthouden dat voldoende hydratatie kan helpen om slaapproblemen te voorkomen en ervoor zorgt dat je je beter voelt tijdens de reis. Heb je liever iets anders? Dan zijn Amsterdam poppers misschien iets voor jou!

Eet licht en gezond

Het kiezen van het juiste voedsel kan een grote invloed hebben op jouw slaapkwaliteit tijdens lange reizen. Het is raadzaam om lichte, gezonde maaltijden te kiezen die licht verteerbaar zijn en geen maagklachten of een opgeblazen gevoel veroorzaken. Vezelrijk voedsel zoals groenten, fruit en volle granen helpen je een verzadigd gevoel te geven en reguleren je spijsvertering. Aan de andere kant kunnen zware, vette of gekruide maaltijden de spijsvertering vertragen en ongemak en een opgeblazen gevoel veroorzaken, dus het is het beste om ze te vermijden.

Maak gebruik van hulpmiddelen

Om een de garantie van een goede nachtrust te verhogen, kan het gebruik van hulpmiddelen jouw toeverlaat zijn om het comfort van jouw slaap te verbeteren. Hulpmiddelen zoals oordopjes, oogmaskers en nekkussens kunnen je helpen comfortabel te slapen tijdens lange vluchten. Een andere optie is een slaapgeluidsmachine die rustgevende geluiden maakt, zoals golven, regen of witte ruis. Deze geluiden helpen omgevingsgeluid te maskeren en een ontspannen slaapomgeving te creëren. 

Als je lange reizen ver van huis maakt, slaap je meestal in hotels. Wil je weten waarom we vaak beter in hotels slapen? Lees dan deze blog. Of bekijk andere handige tips voor het slapen.

Lees ook:  Meditatie bevorderd een betere nachtrust

Meer berichten